MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.
TANIMLAR
Satıcı: Kamu tüzel kişileri de
dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal
sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
Tüketici, Alıcı: Ticari
veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
Mal/Ürün: Alışverişe konu olan;
taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda
kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri
maddi malları,
Hizmet: Bir ücret veya menfaat
karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her
türlü tüketici işleminin konusunu,
Mesafeli Sözleşme: Satıcı
ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin
uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde,
taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil
olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan
sözleşmeleri,
Kalıcı Veri Saklayıcısı: Tüketicinin
gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak
makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden
kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa
mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her
türlü araç veya ortamı
İfade eder.
2.
SÖZLEŞMENİN KONUSU VE TARAFLAR
2.1 İşbu sözleşme, aşağıda detay bilgileri bulunan
ALICI’nın, SATICI tarafından işletilmekte olan www.towely.com.tr (bundan
sonra İNTERNET SİTESİ olarak anılacaktır) internet sitesi üzerinden yapmış
olduğu ürün ve hizmetlerin satışı ve ürünlerin teslimat adresine gönderimi ile
ilgili olarak Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak, hukuk ve yükümlülüklerini
belirler. Sözleşmede hüküm bulunmayan hallerde yasal mevzuat hükümleri
uygulanır.
2.2 Alıcı,
satışa konu mal veya hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli,
teslimat koşulları ve satışa konu mal veya hizmetler ile ilgili tüm ön bilgiler
ve cayma hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik
ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal veya hizmetleri sipariş verdiğini iş
bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. İnternet sitesinin ödeme
sayfasında yer alan ön bilgilendirme formu ve fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
2.3
Satıcı Bilgileri
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4
Alıcı Bilgileri
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN VE HİZMETLER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
TESLİMAT
4.1 İnternet sitesi üzerinden hizmet satışlarında,
hizmetin niteliğine göre anında ifa ve teslim gerçekleştirilir. Böyle bir
durumda fatura kalıcı veri saklayıcısı aracı ile alıcıya gönderilir.
4.2 İnternet sitesi üzerinden ürün satışlarında
ürün, alıcının internet sitesi üzerinde belirttiği teslimat adresine veya
kendisinin yönlendirdiği adresteki kişi/kuruma, faturasıyla birlikte en geç 30
gün içinde teslim edilir. Teslim, kargo masrafları alıcıya aittir. İşbu
yükümlülüğünün yerine getirilmemesi durumunda alıcı, sözleşmeyi feshedebilir.
Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı tahsil edilen tüm ödemeleri fesih
bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde alıcıya iade
eder.
4.3 Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı bu durumu öğrendiği tarihten
itibaren üç gün içinde alıcıya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirecek, varsa
teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim
tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade edecektir.
4.4 Alıcı, ürünü
teslim aldığı anda kontrol etmekle ve üründe kargodan kaynaklanan bir sorun
gördüğünde, ürünü kabul etmemekle ve kargo firması yetkilisine tutanak
tutturmakla sorumludur. Aksi halde satıcı sorumluluk kabul etmeyecektir.
5. ÖDEME ŞEKLİ
5.1 Alıcı, kendi anlaşmalı olduğu
Bankası ile internet sitesi üzerinden kredi kartı ile taksitli alışveriş
yapabilir. Bu durumdaki alışveriş, doğrudan anılan kuruluşca sağlanmış taksitli
ödeme imkanıdır; bu çerçevede gerçekleşen satışlar işbu sözleşmenin tarafları
yönünden taksitli satış sayılmaz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. GENEL HÜKÜMLER
6.1 Alıcı, internet sitesinde
gösterilen ürün ve hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli ve
teslimatına ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli onayı verdiğini kabul eder.
6.2 Satıcı, sözleşme konusu ürünün
eksiksiz bir şekilde, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
6.3 Sözleşmeye konu olan ürün veya
hizmetin, internet sitesi üzerinde sahip olması gereken özellikleri taşımaması
sebebiyle sözleşmeye aykırılık teşkil etmesi durumunda alıcı, satılanı geri
vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, satılanı alıkoyup ayıp
oranında satış bedelinden indirim isteme, aşırı bir masraf gerektirmediği
takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz
onarılmasını isteme, imkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile
değiştirilmesini isteme seçimlik haklarından birini kullanabilir. Ücretsiz
onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin
seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, yöneltilmesinden itibaren azami 30 iş
günü içinde bu talep yerine getirilir. Alıcının sözleşmeden dönme veya ayıp
oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin
tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl alıcıya iade edilir. Ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın alıcıya
teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Alıcının,
sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının
kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz.
Bunların dışındaki ayıplara karşı alıcının seçimlik hakları yukarıda
belirtildiği üzere mevcuttur.
6.4 Alıcı
tarafından herhangi bir nedenle ürün/hizmet bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı ürünün/hizmetin teslimi yükümlülüğünde
olmayacaktır.
7. CAYMA HAKKI
7.1 Alıcı, 14 gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin mal/ürün satışlarına ilişkin
olarak sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler veya alıcıya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin
satışlarda cayma hakkı kullanılamaz.
7.2 Alıcının cayma hakkı süresi, hizmet
alımına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; ürün alımına ilişkin
sözleşmelerde ise alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı
teslim aldığı gün başlar. Aynı zamanda alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın
teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
7.3 Cayma hakkı süresinin
belirlenmesinde; tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde,
alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim
aldığı gün; birden fazla parçadan oluşan ürünlerde, alıcının veya alıcı
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün; belirli bir
süre boyunca ürünün düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, alıcının veya
alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas
alınır.
7.4 Cayma hakkının kullanıldığına dair
bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, kalıcı veri saklayıcısı ile satıcıya
yöneltilmesi gerekmektedir. İlgili hakkınızı www.towely.com.tr internet
sitemiz üzerinden, 0 534 596 78 14 telefon numarası üzerinden veya info@towely.com.tr
eposta üzerinden kullanabilirsiniz.
7.5 Satıcı, alıcının cayma hakkını kullandığına
ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, varsa
malın alıcıya teslim, kargo masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm
ödemeleri iade edecektir. Satıcı, söz konusu tüm geri ödemeleri, alıcının satın
alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve alıcıya herhangi bir
masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde gerçekleştirecektir.
7.6 Alıcı cayma hakkını kullandığına
ilişkin bildirimi satıcıya yönelttiği tarihten itibaren 10 gün içinde malı
satıcıya geri göndermek zorundadır.
7.7 Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz:
a)
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b)
Alıcının istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara
ilişkin sözleşmeler.
c)
Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
ç)
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
d)
Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e)
Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve
bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f)
Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli
yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g)
Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma,
araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla
yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ)
Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya alıcıya anında teslim
edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h)
Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, alıcının onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
8. MÜCBİR SEBEPLER
8.1 Sözleşmenin yürürlüğe girdiği
tarihte mevcut olmayan veya öngörülemeyen, tarafların kontrolleri dışında
gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme
ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini
ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir
sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma
veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.)
olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa
durumu en kısa sürede bildirecektir.
8.2 Mücbir sebebin
devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı
herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. Mücbir sebep durumu 30 gün süreyle
devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş
olacaktır.
9. DELİL ANLAŞMASI
9.1 İşbu
sözleşmeden doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde satıcı kayıtları
(bilgisayar, ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) kesin delil
oluşturur.
10. UYUŞMAZLIK DURUMUNDA YETKİLİ MAHKEME
10.1 Gümrük ve
Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri, aşan
durumlarda alıcının ve satıcının yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri ve
İcra Müdürlükleri yetkilidir.
11. KABUL BEYANI
11.1 Alıcı,
İnternet Sitesinde yer alan ve işbu Sözleşme'de ve ayrılmaz parçasını oluşturan
Ön Bilgilendirme Formu’nda yazılı tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu,
satışa konu ürünler/hizmetlerin temel özellik, nitelikleri, satış fiyatı, ödeme
şekli, teslimat koşulları, satıcı ve satışa konu ürünler/hizmetler ile ilgili
diğer tüm hususlarda önceden bilgi sahibi olduğunu, tamamını internet sitesinde
elektronik ortamda gördüğünü, okuduğunu, içeriğini kabul ettiğini ve yine tüm
bunlara elektronik ortamda onay, kabul iznini vererek ürünleri/hizmetleri
sipariş ile işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
12. YÜRÜRLÜK
12.1 İşbu Sözleşme, taraflarca
okunarak, alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak ve olumlu bir fiili
hareket olarak ödeme yapmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.